ИЛ- 2 Штурмовик, када је објављен, није имао напредни модел лета, али је због модела лета који јесте имао био веома цењен. У међувремену се процесорска моћ персоналних рачунара повећала, па је за ИЛ- 2 развијен напредан математички модел лета који је укључен у садржај ИЛ- 2 Штурмовик: 1946. И поред тога што се положај центра маса не мења са потрошњом горива или одбацивањем терета, овај модел летних карактеристика био је
похваљен од стране неких виртуелних пилота који лете и у стварном животу, пре свега због квалитетног моделирања ковита. Пошто је већина симулираних авиона погоњена клипно- елисним моторима, обртни момент и жироскопски момент приликом маневрисања играју значајну улогу, а ИЛ- 2 је међу првим симулаторима на кућним рачунарима који ове појаве има моделиране на такав начин да су и неки други симулатори на брзину увели сличан модел. Потреба да се тримује елеватор за различите брзине лета је била уобичајена, али је сада требало тримовати и крмило правца, а на промену момента клизања почела је да утиче и промена броја обртаја мотора која је традиционално утицала само на промену момента ваљања. На све ово ваља додати и жироскопски момент који ће додатно утицати на момент клизања, а у зависности од тога да ли се маневрише на позитивној или негативној вредности коефицијента нормалног оптерећења. И тако даље. Укратко, ефекти који су пре појаве овог модела лета на кућним рачунарима углавном били сматрани секундарним постали су значајни, што је летење учинило компликованијим, али и много занимљивијим и ближим реалности. Приликом полетања и слетања на узгон ће утицати и ефекат тла који је после много дискусије, како се чини, коначно моделиран тако да више нико не може да нађе озбиљну замерку, док је приликом вожења по тлу могуће, ако брзина кретања то дозвољава, поломити ноге стајног трапа услед торзије индуковане претеривањем у скретању.
Модел погонских група обухвата моделе мотора са унутрашњим сагоревањем и припадајућих елиса, а моделирани су и неки ваздухоплови погоњени турбо- млазним и ракетним моторима за које је, разуме се, било потребно направити моделе одговарајућих мотора. Поред разлике између авиона погоњених клипно- елисним моторима и ваздухоплова погоњених турбо- млазним или ракетним моторима која се, поред прилично велике разлике у перформансама, огледа и у већ поменутим ефектима на понашање ваздухоплова у лету, симулант који се определи за клипно- елисне авионе добиће прилику да контролише
корак елисе и види како његова промена утиче на број обртаја мотора и брзину лета, мења режим рада компресора, прилагођава смешу горива и ваздуха тренутним условима лета и дође до закључка да ручица гаса није једино средство којим може да утиче на брзину кретања авиона, осим у случају да је авион који лети опремљен уређајем
Komandogerrat. Наравно, ствари ће бити нешто једноставније и у случају да је одабрани авион опремљен елисом константног броја обртаја и гувернером, то јест уређајем који тежи да корак елисе прилагођава тако да број обртаја мотора остаје константан, а да ствари не би биле само поједностављиване и улепшаване, неке од моделираних погонских група садрже моторе са карбуратором који ће престајати да раде при негативним вредностима коефицијента нормалног оптерећења. Отклон поклопца хладњака мотора ће, са своје стране, утицати на могућност хлађења мотора али и на минималну силу отпора, па се може сматрати још једним од уређаја за контролу брзине лета.
Модел оштећења, када се овај симулатор појавио, био је за своје време револуционаран што се огледа у детекцији колизије зрна са деловима конструкције објекта који је гађан, за разлику од метода који је широко коришћен раније, а који је детектовао колизију зрна са такозваном "погодивом кутијом" око гађаног објекта. У ИЛ- 2 Штурмовик: 1946 симулатору крило гађаног авиона ће се одвојити ако механизмом уништења буде разорен неки сегмент рамењаче, контроле ће отказати ако буде прекинут неки од каблова или ако од авиона буде одвојена нека од аеродинамичких контрола, што се може десити и услед превеликог оптерећења, значајан део мотора ће отказати ако буде погођен и тако даље. Модел оштећења укључује и графички приказ на месту на ком је оштећење нанесено, па ће , на пример, пилот који осети да авион почиње да ваља на десно са центрираном палицом и тримованим командама вероватно приметити велику рупу у десном крилу када га погледа. Поред оштећења насталих услед дејства механизама за уништење, оштећења могу настати и услед прекорачења максималне брзине лета, услед чега ће оптерећење одређених делова конструкције прећи дозвољено, а тим Daidalos је у једној од закрпа моделирао оштећења до којих долази услед прекорачења дозвољеног коефицијента нормалног оптерећења током маневрисања.