Поред основних ствари везаних за летење и борбу у ваздуху, ратни мемоари пилота садрже информације о историјским околностима под којима су се ваздушне битке водиле, а говоре и о напорима којима су појединци били изложени, њиховим размишљањима и осећањима. На српском језику и ове литерауре има релативно мало, а у Народној библиотеци могу се пронаћи:
-
Двобој Орлова чији је аутор Peter Townsend, пилот који је летео током Битке за Британију;
-
На суровом ратном небу, ратни мемоари Василија Јемаљенка који је током Другог светског рата летео на чувеном јуришнику ИЛ- 2;
-
Ратни пилот, књига кратка колико и француска одбрана на почетку другог светског рата, а коју је написао Антоан Де Сент Егзипери;
-
Велики Циркус, ратни мемоари Пјера Клостермана који је као слободни Француз летео за RAF;
-
Battle of Britain, књига која је у Народној библиотеци доступна на енглеском језику, а коју је написао Richard Bickers Townsend, пилот ловац који је летео током битке за британију.
Са литературом на енглеском језику ствари стоје мало боље, а постојање мемоара пилота који су током Другог светског рата летели за Силе осовине пружа увид у начин размишљања друге стране:
-
Duel of Eagles, већ поменуто дело Petera Townsenda. Поред увида у животно искуство аутора и описа ваздушних борби током Битке за Британију, књига садржи и јединствен увид у историјске околности које су довеле до Другог светског рата и борбу неколицине људи да сачувају британско ратно ваздухопловство током рецесије која је између два светска рата захватила и тај део света.
-
The Big Show, ратни мемоари Пјера Клостермана говоре о ваздушним борбама после Битке за Британију изнад канала и на европском тлу до краја Другог светског рата. Као новинар и заљубљеник у ваздухопловство, аутор ове књиге је објавио свој ратни дневник по завршетку рата пруживши заинтересованима детаљан и упечатљив опис својих активности током рата;
-
Gabby: A Fighter Pilot's Life, ратни мемоари Габија Габреског који је летео током Другог светског рата и током рата у Кореји. Поред утисака везаних за летење на различитим типовима ловаца као што су P- 40, Spitfire, P- 47 и F- 86, описује и своје почетке као пилота у Америчком ратном ваздухопловству и напредовање током каријере. Места на којима су читаоцу презентирана исксутва везана за само летење су веома вредна пажње;
-
The Battle of Britain, поред тога што представља ратне мемоаре Ричарда Бикерса Таунсенда, осветљава битку о којој говори и на стратешком нивоу. Може се прочитати о борби коју су водиле ескадриле стациониране ближе обали које су летеле у мањим формацијама и које су покушавале да зауставе нападе Луфтвафеа, као и о "суровом третману" ком су бомбардери били изложени од стране већих формација;
-
Samurai, ратни мемоари јапанског пилота Сабура Сакаија описују искуство пилота Јапанског ратног ваздухопловства током целог Другог светског рата. Уз сећања на детињство, током којег није био ништа мање борбен, аутор описује многе ваздушне борбе на Пацифику;
-
Stuka Pilot, дело Ханса Улриха Рудела, свакако није штиво за људе који желе да буду схваћени као политички коректни јер се старом Руделу пребацује да никада није престао да буде Нациста. Они који одбаце предрасуде разних врста и ипак прочитају ову књигу вероватно ће закључити да је искрено написана и занимљива;
-
I Flew For The Fuhrer, ратни мемоари Хајнца Кнокеа, који је током Другог светског рата летео на ловцу Bf- 109 и бомбардовао бомбардере;
-
The First And The Last, ратни мемоари Адолфа Галанда, који је од Шпанског грађанског рата па до краја Другог светског рата имао различите улоге: од пилота- ловца до главнокомандујућег Луфтвафеа. Познат по низу анегдота, у својим мемоарима релативно озбиљним тоном описује своје напоре да поново изгради до ногу потучено ваздухопловство само да би доживео да претпостављени поново доведу до уништења истог захваљујући несврсисходној употреби током покушаја остваривања мегаломанских планова. Сви који су се икад питали зашто су Нацисти изгубили рат одговоре ће пронаћи у овој књизи.