Није неуобичајено да се, када се неки симулатор летења који симулира старије авионе за које су перформансе познате појави, поведе дискусија о веродостојности модела лета. Ово је био случај и са ИЛ- 2: Штурмовик симулатором, а ни Cliffs of dover није изузетак. По објављивању су се могле прочитати одређене критике везане за моделирање устаљених перформанси симулираних авиона, пре свега када су перформансе на великим висинама у питању. Овај проблем је до одређене мере отклоњен званичним закрпама, а тим Fusion је наставио рад на овоме у циљу усаглашавања устаљених перформанси симулираних авиона са дијаграмима устаљених перформанси доступним из времена када су ови авиони били у оперативној употреби. Тренутно, корисник има на располагању напредни модел лета који омогућава примену тактика ваздушне борбе примењиваних у стварном животу, што представља веома ригорозан тест када је моделирање лета у питању, а низ ваздушних акробација које ће симулант можда пожелети да изведе ће изгледати веома животно. Пошто се уз симулаторе лета намењене кућним рачунарима углавном користе контролни уређаји доступни у слободној продаји који немају димензије, угао отклона ни силу која одликује праве контролне уређаје симулираних ваздухоплова, криве одзива је могуће подесити како би ефекти изазвани поменутим разликама били што мање уочљиви, а са овим су помогле и корекције дериватива стабилности и управљивости које је увео тим Fusion. Исти тим је увео и корекције у понашање симулираног авиона приликом вожења по тлу као и корекције модела кочница стајног трапа, а можда није нереално очекивати даља побољшања.
Пошто су клипно- елисни мотори једини тип погонске групе присутан на симулираним ваздухопловима, а сагласно са циљевима постављеним приликом развоја овог симулатора, модели мотора на различитим типовима авиона су веома детаљни. Може се уочити разлика између елиса са променљивим кораком и елиса са константним бројем обртаја код Мерлин мотора на британским ловцима, разлика између функционисања DB- 601 мотора без Komandogerrat уређаја на немачким ловцима Bf- 109 E1 и Е3 и ловцу Bf- 109 E4 који је овим уређајем опремљен. На британским ловцима моделиран је уређај за аутоматску контролу протока у уводнику ваздуха који се може искључити ради развијања веће снаге мотора, али уз ризик да мотор буде оштећен. Тим Fusion је, уз друге корекције модела погонске групе, додао и неколико модела ваздухоплова који се од раније моделираних разликују пре свега по коришћењу 100- октанског горива код британских ловаца или коришћењу уређаја за остваривање већег степена компресије у цилиндрима код немачког ловца Bf- 109 E4N. Жироскопски и обртни момент, нарочито важни приликом симулирања ковита, зависе од броја обртаја мотора на симулираном авиону и смера обртања елисе, а симулант ће осетити њихово дејство под одговарајућим условима и морати да компензује њихово дејство аеродинамичким командама. Моделирање утицаја вртложног трага елисе на ваздухоплов који се у истом нађе је било присутно када се симулатор појавио, али је искључено ради уштеде на процесорским циклусима.
Модел оштећења је детаљан, како са становишта моделирања отказа појединих система и утицаја оштећења на летне карактеристике симулираног авиона, тако и са становишта графичког приказа оштећења насталих услед дејства механизама за уништење. Рупе у крилима или на трупу, одвајање елеватора, елерона, комплетног вертикалног стабилизатора или крила су ефекти на које су симуланти навикли још када је ИЛ- 2 Штурмовик постављао стандарде у моделирању оштећења. IL- 2 Sturmovik: Cliffs of Dover свему овоме додаје детаљнији модел оштећења мотора, за шта се пре свега има захвалити детаљнијем моделу мотора, а симулант ће моћи да види како са авиона изложеног ватри отпадају комади оплате, поклопац мотора или како се стајни трап спушта услед оштећења ситема за његово увлачење. У неким сегментима неко ће можда наћи разлог да се запита да ли су ствари моделиране верно до последњег детаља: на пример Харикен са којег се одвојио сегмент крила са елероном, што је нешто мање од половине полуразмаха, ће остати управљив уз одговарајуће компензовање крмилом правца и преосталим елероном под одређеним условима. Да ли је ово могао бити случај и у стварности остаје питање, познато је да је израелски F- 15 слетео са само једним крилом, али није непознато да је и ИЛ- 2 Штурмовик, од тренутка када је објављен, подвргнут многим корекцијама да би модел оштећења био оно што је данас. ИЛ- 2 Штурмовик: 1946 има моделиране и ломове носећих делова структуре услед прекорачења нормалног фактора оптерећења, што још увек није случај када је Cliffs of Dover у питању.