Вероватно да се љубитељима војног ваздухопловства десило да прочитају интервју или мемоаре неког од чувених пилота, или да погледају документарни филм и да закључе да би волели да пробају да, на свом рачунару, лете у некој од помињаних битака, али да динамичка кампања која моделира конкретну битку још не постоји, те да су сведени на појединачне мисије које сами могу да направе. По прикупљању података о релевантном периоду, распоређивању ескадрила на одговарајуће аеродроме и копнених трупа на позиције које су у релевантном периоду заузимале, симулант заврши са предвидивом мисијом, жалећи што сав истраживачки рад не може да претвори у динамичку кампању. Самонанесена динамичка кампања за IL - 2 Sturmovik Cliffs of Dover је решење управо овог проблема. Од мисије направљене у Full Mission Builder- у, направиће динамичку кампању у којој симулант може да учествује на страни коју одабере, летећи авион по свом избору. Написана је са амбицијом да омогући да корисник сам направи динамичку кампању у коју може да буде укључен и садржај који ће симулатору бити додат после њеног објављивања. Овим се конкретно мисли на мапе и авионе који би могли да буду додати симулатору објављивањем додатака или модова. Такође, постављањем мањег или већег броја јединица на мапу током креирања мисије од које ће кампања бити направљена, назовимо ову мисију прото- мисија, могуће је прилагодити кампању снази рачунара на ком ће кампања бити коришћена. Овим ће историјска расподела снага бити бачена кроз прозор, али је могуће очувати историјски однос снага.
Поред тога што ће генератор мисија са бројног стања, иницијално дефинисаног бројем јединица постављених на мапу током креирања прото- мисије, по свакој завршеној мисији скинути јединице и објекте уништене током мисије, Самонанесена динамичка кампања укључује и логистички модел који ће, ако се корисник потрудио да дефинише фабрике, обезбедити појачања јединицама којима је појачање потребно. Како би уништавање конвоја возила, возова и бродова имало некаквог утицаја на ток кампање, могуће је дефинисати и подизвођаче од којих ће, ка главним фабрикама, делови бити превожени поменутим превозним средствима. Дефинисање фабрика и подизвођача није неопходно, али ће обезбедити нешто разноврсније мисије које се генеришу током кампање, као и дуже трајање кампање захваљујући појачањима које јединице добијају. Постоји и, за сада помало рудиментаран, досије пилота који садржи најосновније податке као што су број сати лета, чин и број ваздушних победа, али и информација о томе дали је пилот жив или не. Наиме, самонанесена динамичка кампања не омогућава да се поново лети мисија у којој је пилот погинуо, већ ће кампања и досије бити ресетовани. Такође, није могуће ускочити у већ припремљен авион чији је мотор већ загрејан, већ ће симулант морати да научи како да стартује мотор или моторе авиона који жели да лети и како да се одвезе до полетно- слетне стазе.
Инсталација:
Да би самонанесена динамичка кампања могла да ради, неопходно је да у фолдеру
“C:\Users\current_user\Documents\1C SoftClub\il-2 sturmovik cliffs of dover\missions\Single\“
буде направљен фолдер који ће да се зове "SIDC", па да се потом у тај фолдер копирају три фајла:
- "Campaign Creation Tool.exe", алат који треба користити да се од .mis фајла креираног у Full Mission Builder- у направи нова динамичка кампања или да се поново покрене backup старе кампање;
- SIDC.exe је извршни фајл који ће, по завршетку сваке мисије, позивати скрипта "SIDCMission.cs". Поменути извршни фајл ће на основу онога што се десило током претходне мисије срачунавати бројно стање јединица и положај маркера фронта, уклањати уништене објекте и, зависно од односа снага и здравственог стања пилота, окончавати и ресетовати кампању и досије пилота или генерисати следећу мисију, извештај о току кампање и брифинге. Овај програм је написан тако да се извршава само између мисија, што омогућава да се већи број процесорских циклуса посвети самом симулирању лета;
- SIDCMission.cs је скрипта која се извршава током саме симулације, тј. док је мисија у току. Ова скрипта бележи догађаје значајне за ток кампање: уништење ваздухоплова, статичних објеката на тлу, возила и бродова. Скрипта садржи неопходни минимум кода, па ће губитак перформанси који изазива бити минималан, али је скрипти могуће додати код ради обезбеђивања нове функционалности.
Поменуте фајлове можете преузети на
овој локацији.
Када су сва три фајла копирана у "SIDC" фолдер, треба креирати .mis фајл у Full Mission Builder- у, копирати га у "SIDC" фолдер, покренути Campaign Creation Tool.exe и пратити упутсва на екрану.
Употреба:
Постоје правила којих се ваља придржавати приликом прављења прото- мисије:
-
Ескадрила треба да садржи само једну ваздухопловну групу, а на једном аеродрому треба да буде стационирана само једна ескадрила. Може се пробати и друго, али тада можда може доћи до нерегуларног рада генератора мисија. Све што корисник подеси за одређену ваздухопловну групу, укључујући и вештину пилота и наоружање ваздухоплова, важиће за ту ваздухопловну групу у свакој од мисија до краја кампање. По постављању ваздухопловне групе на аеродром потребно је подесити само прву тачку на путањи на “Take off” (Слика 1). Ништа друго везано за путању није потребно подешавати.